بازی دوراک

معرفی بازی ورق دوراک | بازی دورهمی دوراک

اشنایی با بازی دوراک

بازی دوراک یک بازی مهیج با پاسور است که این رقابت بین 2 تا 6 بازیکن بازی میشود.در این نوع از بازی با کارت هرچقدر شما سریعتر کارت های دست خودتان را به اتمام برسانید برنده هستید.

همیشه بازی های اینگونه دورهمی جای خاصی در بین خانواده ها و نیز شب های مهمانی های ما دارد که بعضی اوقات بهمراه خانواده و گاهی اوقات بهمراه دوستان این بازی راانجام می دهیم و از ان لذت می بریم. این بازی قابلیت دو تا چهار نفر هم می توانید بازی کنید.

موارد لازم

2 الی 6 بازیکن

36 عدد کارت (تک ها تا 6)

رنگ کارت ها:باید از بالا به پایین تک.شاه.کویین .سرباز 10.9.8.7.6

بازی دوراک

نحوه پخش کردن کارت

در این بازی هر بازیکن 6 کارت می دهید.کارت های بالا از جمع کارت های باقی مانده را بر می گردانیم و بقیه کارت ها را نگه می داریم.خال کارت یا کارت اصلی بازی حکمی است که در بازی قرار داه میشود.

هدف در بازی

نکته و هدف در این بازی به گونه ای است که شما اخرین نفری نباشید که کارتی در دستش باقی مانده است.

روش بازی دوراک

در زمان این بازی دو مهاجم و مدافع داریم که در این باز مچیرند.مدافع ها زمانی به موفقیت میرسد که فرد مهاجم را بتواند شکست بدهد.زمانی مدافع موفق نمیشود که که نتوانسته باشد حمله را دفع کند.مهاجم اول همیشه کسی است که همیشه کوچک ترین کارت خال حکم را داشته باشند.مدافع اول هم بازیکن سمت چپ مهاجم قرار می گیرد.

نحوه ی انجام حمله

حمله بگونه شروع میشود که بازیکن کارتی در وسط قرار دهد.برای دفاع باید بتوانیم که این کارت را شکست دهیم.برای دفاع باید یک کارت با رنگی بالاتر در همان شکل داشته باشید.در صورتی که کارت حمله جز حکم های بازی نباشد.مثل بازی حکم شما با کارت حکم بازی می توانید کارت غیر لز ان را شکست دهید.

یک دفاع موفقیت امیز

شما اجازه انجام دادن یک حمله دیگر را نیز دارید ولی شما اجازه دارید یک کارت جدید با همان نوع را روی زمین بگذارید(هم رنگ کارت اولی یا با کارتی که دفاع کردید)زمانی که حمله به پایان رسیده باشد.بازیکن سمت چپ دفاع کننده همه می توانید در اینجا حمله کند.

نحوه ی چرخش موقعیت حمله

موقعیت حمله مانند چرخش عرقبه های ساعت ادامه دارد (اگر با چهار نفر بازی می کنید فقط بازیکن های سمت راست و چپ فرد مدافع متوانند حلمه را اغاز کنند.

برای هجوم چه باید کرد؟

برای این هجوم می توانید نهایت با 6 کارت حمله کنید. اگر در شرایطی مدافع با کتر از 6 کارت شروع کرده باشد.بیشترین کارت های حمله با کارت های دفاع در اول بازی باید برابری کند.قبل از شروع بازی با 6 کارت هجومی باید تمام شود و در غیر این صورت فرد مهاجم  نمی تواند ان را ادامه دهد و دوست ندارد حمله ادامه داشته باشد.

اگر امکان دفاع نبود چه می شود؟

اگر یک مدافع توانست حمله را دفع کند ان فرد به عنوان مهاجم بازی را اغاز می کند و وقتی این اتفاق میفتد کارت های که در وسط جمع شده است را به کناری می گذاریم.و اگر فرد دفاع کننده نتوانست حملات را دفع کند همه کارت های وسط زمین را باید در دستش قرار دهد.و فرد بازنده دور اول را برای حمله از دست می دهد.

دور بعدی چکونه شروع می شود؟

قبل از شروع دور بعدی بازیکنان که 6 کارت کمتر باید از کارت های باقی مانده که قبلا کنار گذاشته شده اند کارت های جدید  خود را بردارند تا در تعداد مساوی شوند.بعد از اغاز حمله نمی توانند کارت جدیدی بردارند.

بازی دوراک

یک قاعده ی جالب در دوراک

یک بازیکن مدافع با اینکه کارت مناسبی برای دفع حمله را دارد کارتی برای دفع حمله در وسط نباید قرار دهد به این گونه که  او باید کارتی که در وسط است را بردارد که اینگونه نوبت حمله کردنش از دست برود.

اما قبل از اینکه مدافع این کار را انجام بدهد بازیکنان باید کارت های حمله خود را اضاف کنند.برای مثال بازیکنی می تواند یک کارت 8 را به کارت های وسطی اضافه کند و این روش در گونه ای است که یک کارت 8 دیگر در دستش داشته باشد.

شکست

اخرین کسی در زمین باقی مانده و همچنین کارت در دستش دارد ان فرد بازنده بشمار می اید و او باید کارت های دست بدی را تقسیم کند.که حکم پخش کننده بازی را می گیرد

قانون بازی دوراک

بعد از حمله بازیکنان کارت دریافت  میکنند تا باز همه 6 کارته بشاند.اول مهاجم اول باید شروع کننده ان باشد و بقیه بازیکن ها به دنبال او وبه نوبت و مثل چرخش عقربه های ساعت این کار را به ترتیب باید انجام دهند.در اخر اگر فرد مدافع کارت احتاج داشته باشد کارت دریافت می کند.

کارت اخری که در کارت های کنار گذاشته شده بافی مانده مثل کارت های که اول برگشت خوردند و حکم از بین انها مشخض شده کنار گذاشته میشوند.وقتی کارت حمک اتخاب شد رقابت جدید برای اتمام کارت های در دست ها شروع میشود.بازیکن اخری که بقی مانده است بازنده این بازی محسوب میشدد.

در دوراک اجباری در دفاع یا حمله نیست

یک بازیکن حتما نباید حمله کننده شود حتی اگر برایش شرایطش مهیا باشد.یک مدافع نیز حتما مجبور به انجام این کار نیست حتی اگر شرایطش باشد و همه به انتخاب بازیکن ها باز میگردد.

مفهوم کلی بازی دوراک

این نوع از بازی ورق به روش های مختلفی میز بازی میشود.در بازی 4 نفره ان که در چه شرایطی به صورت انفرادی شرکت داشته باشیم.دوراک در ان فقط از 36 کارت استفاده میشود. از کارت تک تا 6 ان .در این بازی کارت اس بیشترین امتیاز را دارد.و کارت 6 ان پایین ترین امتیاز. کارت خالی که انتخاب میشود به عنوان حکم بازی نیز محسوب میشود.

آیا بازی دوراک به صورت آنلاین هم انجام می شود؟

برای جواب به این سوال باید گفت بله این بازی به صورت آنلاین هم انجام می شود به طور مثال در سایت وان ایکس بت این بازی برای شما کاربر محترم قابل انجام است

اشتراک گذاری

سلام من سینا هستم 26 ساله و دارای کارشناسی تولید محتوا و دارای مدرک بین المللی زبان انگلیسی, ترکی و اسپانیایی. همچنین سابقه فعالیت در سایت های خبری و تحلیلی ایرانی و خارجی

بونوس ۴۰ درصد چهارشنبه