بلاکچین

بلاک چین چیست؟

در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی بلاک چین یا blockchain  بپردازیم. با ما همراه باشید تا از بلاک چین بیشتر بدانید.

بلاک چین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اگر این تکنولوژی پیچیده است چرا بلاک چین نامیده می شود؟ در ساده ترین سطح، بلاک چین به معنای تحت الفظی سلسله بلاک می باشد، اما نه به همین معنای لغوی. هنگام که لغت های “بلاک” و “چین” را در این مطلب می گوییم، در واقع داریم درباره ی اطلاعات دیجیتال (بلاک) ذخیره شده در دیتابیس های عمومی (چین) حرف می زنیم.

بلاک های بلاکچین از اطلاعات قطعات دیجیتالی ساخته شده اند. به خصوص،

اطلاعات ذخیره شده ی بلاک ها درباره ی تراکنش هایی مانند دیتا یا داده، زمان، و مقدار دلاری که اخیرا از آمازون خریداری کرده اید می باشد. (توجه: این آمازون مثالی برای خریداری ارزهای دیجیتالی است؛ آمازون برای خریدن بلاکچین امکان پذیر نیست.)

بلاک چین دارای سه بخش می باشند:

اطلاعات بلاکچین های ذخیره شده درباره ی افرادی است که در این تراکنش های مالی مشارکت دارند.  بلاکی که از برای فروش خود خریداری می کنید نام شما را همراه با آمازون دات کام، ثبت می کند. به جای نام واقعی و اصلی خودتان، خرید شما بدون هیچ نام یا اطلاعات هویت مشخصی با استفاده از “تشخیص دیجیتال” خاص که به نوعی نام کاربری حساب می شود، خرید شما را ذخیره می کند.

بلاک های ذخایر اطلاعاتی هستند که می توان آنها را از دیگر بلاک ها تشخیص داد. درست همانند افراد که با نام و هویت خود از یکدیگر تمییز داده می شوند، بلاک ها نیز کد خاص خود را دارند که “هاش” نامیده می شود. با این نام می توان هر بلاک را از دیگری تشخیص داد. هاش ها کد های پنهانی هستند که توسط الگوریتم خاصی به وجود می آیند.

فرض کنید که وارد سایت آمازون شده اید و می خواهید خرید خود را از این سایت انجام دهید، اما هنگامی که پول در حال انتقال است، اما نمی توانید عملیات را لغو کنید و به چند لحظه نیاز دارید. با این حال جزئیات تراکنش جدید شما به خرید اخیر شما به لحاظ هویتی مشابه بوده، به همین دلیل ما می توانیم به بلاک ها بگوییم که از یکدیگر جدا شوند چراکه کدهای خاص خود را برای خرید دارند.

درحالیکه در مثال بالا یک بلاک برای ذخیره ی یک خرید از آمازون ذخیره شد، در واقعیت این مسئله تا حدودی تفاوت هایی دارد. یک بلاک تنها در بیت کوین بلاک چین می تواند تا حدود یک مگابایت داده را در خود ذخیره سازی کند. بسته به اندازه ی تراکنش خرید، این بدان معنا است که یک بلاک به تنهایی می تواند منبع هزاران تراکنش در یک واحد باشد.

بلاکچین چگونه کار می کند؟

هنگامی که بلاک داده های جدید را ذخیره می کند، این داده ها به بلاک چین اضافه می شوند. همانطور که از نام این چین هم پیدا است، بلاکچین متشکل از بلاک های بسیاری در کنار یکدیگر می باشد.

امیدواریم از مطلبی که در خصوص بلاک چین برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

اشتراک گذاری

سلام من سینا هستم 26 ساله و دارای کارشناسی تولید محتوا و دارای مدرک بین المللی زبان انگلیسی, ترکی و اسپانیایی. همچنین سابقه فعالیت در سایت های خبری و تحلیلی ایرانی و خارجی

بونوس ۴۰ درصد چهارشنبه