فورک (fork)

فورک چیست؟

اگر با دنیای ارز دیجیتال آشنا هستید، احتمالا واژه ی فورک را بارها یا خوانده یا شنیده اید. اما فورک چیست و چه ویژگی هایی در ارز های دیجیتالی دارد؟ در این مطلب بر آن هستیم تا به بررسی fork بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

فورک چیست و چند مدل می باشد؟

در ابتدا باید بگوییم که ارز دیجیتالی به نام بیت کوین وجود دارد، که طراحی شده است تا مانند ارز دیجیتال تمرکز زدایی متناوب برای نقد عمل می کند. پس از مدتی، تعداد زیادی ارزهای خاصی مانند ریپل و مونرو، به وجود می آید. این ارزهای جدید ناگهانی از ناکجاآباد نیامده اند، بسیاری از این ارزها در نتیجه ی fork به وجود می آیند.

fork ها هنگامی به وجود می آیند که کاربر اصلی یا توسعه دهنده تصمیم بگیرد که چیزی مربوط به اصل ارزهای دیجیتال نیاز به تغییر دارد. این مسئله ممکن است به هک مرتبط بوده، چنانچه این اتفاق برای ارز دیجیتال اتریوم نیز رخ داد، یا به دلیل مخالف اساسی با جامعه بوده، که این مسئله را نیز برای بیت کوین و نقدینه ی بیت کوین شاهد بودیم.

جایگزین fork

یک fork می تواند تاثیرات جانبی بر ارزهای دیجیتال نیز بگذارد. معمولا forkها  بر اساس نوسان های افزایش قیمت پیشبینی می شوند و ثابت شده که در گذشته کمی بحث برانگیز بوده اند. اما بیاید با یک پرسش این مطلب را ادامه دهیم که اصلا “ارز دیجیتال fork چیست؟”

fork چیست و چگونه کار می کند؟

در معنای وسیع آن، fork تغییر ساده در پروتکل بلاک چین است که نرم افزار از آن استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که تراکنش مورد تایید است یا خیر. این بدان معنا است که هر انشعاب از بلاک چین می تواند به عنوان fork در نظر گرفته شود. با این حال، دو نسخه از این ارز دیجیتال وجود دارد: هاردفورک و سافتفورک.

اما این دو fork چیستند؟

سافتفورک هرگونه تغییری است که مبادله پذیرعقب مانده می باشد. هنگامی که سافتفورک به وجود می آید، ندهای قدیمی (کامپیوترهایی که به شبکه ی ارزهای دیجیتال متصل می شوند) همچنان تراکنش های جدید را به عنوان تراکنش های پذیرفته شده و مورد تایید، قبول می کنند. با این حال، هر بلاکی که نگهداری شود با ندهای به روز رسانی شده مورد تایید نیست.

این مسئله بدان معنا است که برای آنکه بتوان این عملیات را با موفقیت انجام داد، سافت fork ها قدرت و نیروی اصلی شبکه را نیاز دارند. به عبارت دیگر، آنها این ریسک را می کنند تا کوچکترین چین باشند و از شبکه به طور کلی جدا شوند تا به طور اساسی هارد fork گردند.

اما هارد fork چیست؟

هارد fork هرگونه تغییری است که مبادله پذیر عقب مانده را بشکند. ندهایی که نرم افزار قدیمی را اجرا می کنند هر تراکنش جدید را نامعتبر می دانند. این بدان معنا است که برای دستیابی به “تایید” جدید نگهداری چین ها آنها نیاز به به روز رسانی و آپدیت دارند.

امیدواریم از مطلبی که در خصوص فورک و دو نمونه ی آن برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

اشتراک گذاری

سلام من سینا هستم 26 ساله و دارای کارشناسی تولید محتوا و دارای مدرک بین المللی زبان انگلیسی, ترکی و اسپانیایی. همچنین سابقه فعالیت در سایت های خبری و تحلیلی ایرانی و خارجی

بونوس ۴۰ درصد چهارشنبه