آلت کوین(altcoin)

آلت کوین (Altcoin) چیست؟تفاوت آلت کوین (Altcoin) با بیت کوین(Bitcoin)

آلت کوین (Altcoin) نیز یک نوع ارز دیجیتال است که  پس از موفقیت بیت کوین رونمایی شد. به عبارتی Altcoin خود را به عنوان یک جایگزین بهتر بیت کوین(Bitcoin) معرفی می‌کند. اصطلاح آلت کوین به کلیه ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین(Bitcoin) اطلاق می شود. از اوایل سال 2020 ، براساس برخی تخمین ها ، بیش از 5000 ارزدیجیتال وجود داشته است. طبق CoinMarketCap ، آلت کوین بیش از 34 درصد از کل بازار ارزدیجیتال را در فوریه 2020 به خود اختصاص داد.

پیش بینی‌های کلیدی آلت کوین(Altcoin)

  • اصطلاح Altcoin به کلیه ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین(Bitcoin)اطلاق می شود.
  • برخی از انواع اصلی Altcoin ها عبارتند از: ارز دیجیتال مبتنی برا استخراج ، استیبل کوین( stablecoin ) ، توکن امنیتی( security tokens ) و توکن کاربردی( utility ).
  • Altcoin ممکن است در آینده تنها ارز دیجیتال مبتنی بر استخراج جز بیت کوین(Bitcoin)باشد ، زیرا با استفاده از تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می دهد.
  • اتریوم (Ethereum) و ریپل (Ripple) بزرگترین بازار سرمایه گذاری در فوریه سال 2020 داشتند.

آلت کوین(altcoin) 1

مفهوم آلت کوین ( Altcoins)

“Altcoin” ترکیبی از دو کلمه “alt” و “سکه” است و شامل همه گزینه های بیت کوین است. موفقیت بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال راه را هموار کرد. ارز دیجیتال آلت کوین(alcoin)تلاشند محدودیت های درک شده بیت کوین را هدف قرار دهند و از این فرصت استفاده کنند. آلت کوین (altcoin) برای موفقیت در برابر بیت کوین باید یک مزیت رقابتی داشته باشد.

بسیاری از آلت کوین ( altcoin ) ها بر اساس چارچوب اساسی تهیه شده توسط بیت کوین ساخته شده اند. آنها سعی می کنند راه های کارآمد و ارزان برای انجام معاملات در اینترنت در سایت‌هایی همانند سایت شرط بندی فوتبال ارائه دهند. حتی با وجود بسیاری از ویژگی های همپوشانی ، altcoin ها بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

آلت کوین(altcoin) 2

انواع آلت کوین (Altcoins)

با تکامل altcoin ها ، دسته های مجزا پدیدار شدند. برخی از انواع اصلی altcoin ها عبارتند از: ارز دیجیتال مبتنی بر استخراج ، استیبل کوین (stablecoin) ، توکن امنیتی و توکن کاربردی. همچنین حرکت به سمت جدا کردن بیشتر این مفاهیم از altcoin ها انجام می شود. اگر این روند ادامه یابد ، ممکن است altcoin ها فقط به ارز های مبتنی براستخراج غیر از بیت کوین در آینده اشاره کنند.

مبتنی بر استخراج یا ماینینگ

این altcoin ها دارای فرآیند استخراج هستند که با استفاده از آن ، سکه های جدید با حل مشکلات چالش برانگیز برای باز کردن قفل بلوک ها تولید می شوند. این نوع آلت کوین‌ها بیشتر از سایر نوعشان شبیه بیت کوین هستند. بیشترین آلت کوین‌های برتر در اوایل سال 2020 نیز در این گروه قرار گرفتند. اتریوم از فوریه 2020 تاکنون یکی از بهترین آلت کوین مبتنی بر ماینینگ شناخته شده است.

استیبل کوین(Stablecoin)

Stablecoin با کاهش نوسانات به دنبال بهبود بیت کوین است. در عمل ، این با اتصال ارزش سکه به ارزهای موجود حاصل می شود. گزینه های رایج برای حمایت از آلت کوین‌ها شامل دلار آمریکا ، یورو و طلا است. Libra Facebook ، تا به امروز مشهورترین stablecoin است ، گرچه در ژانویه 2020 راه اندازی نشده بود.

توکن امنیتی

این altcoin ها به یک تجارت مرتبط هستند ، و آنها اغلب با ارائه سکه اولیه (ICO) راه اندازی می شوند. علائم امنیتی شبیه سهام سنتی است و اغلب نوعی سود سهام مانند پرداخت یا مالکیت در یک تجارت را نوید می دهند.

توکن کاربردی

توکن کاربردی بعضی مواقع به عنوان بخشی از ICO به فروش می رسند. Filecoin یک نمونه عالی از توکن کاربردی ارائه شده در ICO است. Filecoin ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در فضای ذخیره سازی غیرمتمرکز فایل ها قابل تعویض باشند.

سلام من سینا هستم 26 ساله و دارای کارشناسی تولید محتوا و دارای مدرک بین المللی زبان انگلیسی, ترکی و اسپانیایی. همچنین سابقه فعالیت در سایت های خبری و تحلیلی ایرانی و خارجی

بونوس ۴۰ درصد چهارشنبه